Sigara Bırakma Günlüğü Part I

Merhaba.

Size "Sigarayı Bırakmanın Kolay Yolu"ndan bahsedeceğim.

Sigara isteğimin arttığı bu dönemlerde,kendime ne başardığımı hatırlatmak için yazıyorum bu yazıyı.

En başından başlayayım.Sigara içmeye lisenin ikinci sınıfında,16 veya 17 yaşımdayken başladım.Hadi 1 yılı alışma süreci veya az içilen süreç diye tanımlarsak,18 yaşımdan beri günde bir paket içiyordum ve şu an 25 yaşımdayım.Evet 7 yılımı her gün "ben sigara içmeyi seviyorum ya" diyerek geçirdim.Taa ki benim bile anlayamadığım sebebe kadar.

Bırakma kararımın öncesinde,çalıştığım yerde,her gün her saat başında sigara içmeye çıkıyordum.E tabi " Bıraksana, çok gençsin" diyenlere, her zaman "Yok ya,iyiyim böyle,seviyorum içmeyi" diyor,sigara içmeyenleri,kokusundan rahatsız olanları anlamıyordum.Hatta komik bir şekilde sigara kokmadığımı düşünüyordum.Ve sigara içip otobüse,dolmuşa bindiğim,ailemle sofraya oturduğum sırada kokuyu almadığım için rahatsız olmuyordum.Ama şimdi ben de "kokusuna bile tahammül edemeyen,yüz buruşturanlardan" biri olduğum için her şeyi daha iyi anlıyorum.Hatta öyle ki "Bırakamıyorum" diyenleri anlamıyorum.Halbuki çok basit.

12 Ekim 2015 gecesi uyumaya çalışırken,nedendir bilmiyorum sigarayı bırakmaya karar verdim."En azından denerim ya ne olacak" dedim.Çünkü sigara içmeye başladığımdan beri bir kere bile bırakmayı denememiştim.Birazcık zorlayayım kendimi bakalım ne olacak diye karar aldım.Sabah uyandığımda,kahvaltı sonrası sigarası içmeyecektim.Ya da çay ile.Ya da kahve ile.Ya da en çok sevdiğim kola ile.Bir karar aldım ama kendime hiç inanmıyordum bu yolda.Hatta sigarayı bırakmamı söyleyen yeni tanıştığım bir abla bile inanmıyordu.Ama yine de destek oldu bana ve kendisinin defalarca okuduğu bir kitap önerdi bana : "Allen Carr- Sigarayı Bırakmanın Kolay Yolu"



Öylesine bıraktım ve öylesine okurum vakit geçer diye başladım kitaba.Yavaş yavaş,aklıma sigara içme isteği geldiği sırada aldım ve bir bölüm okudum."Akşam eve gidince ne yapacağım?Yapacak bir şeyim yok ki!"diye düşünüyordum ki kitapla aynı isimde bir de video olduğunu öğrendim ve eve gelir gelmez izlemeye başladım.İlk hafta gerçekten zordu benim için.Ne yapacağımı,nasıl vakit geçireceğimi bilemiyordum.Sanki 5 dakikalık sigara molaları can sıkıntımı alıyormuş,her şey onlara bağlıymış gibi hissediyordum.Oysa sadece 5 dakika.Sadece nikotin ihtiyacını karşılıyorsunuz ve o size kendinizi rahatlamış hissettiriyor.Nikotin alamadığınız için stresinizi daha da arttırıyorsunuz. Nikotin krizi beni uykumdan uyandırıyordu her gece.Ama "en azından denerim" diye başladığım yolda bu kitap çok büyük yardımcım oldu ve "bundan sonra kesinlikle içmeyeceğim,artık sigara içmek istemiyorum" dedim. Bir haftayı atlatsam tamamdır.İki haftayı tamamlasam tamamdır,bıraktım demektir.Yok yok 21 gündür derken 4 aydır bir tane bile sigara içmedim,gururluyum. :)

Tabi nasıl geçti ilk gün,ilk hafta ya da ilk ay diyebilirsiniz.Aslında ben de bilmiyorum.Tek bildiğim gerçekten çok kolaymış.Bırakamam diye bir şey yokmuş.Sadece sigara içip içmemek istediğinize karar vermeniz gerek.

Neyse kitaba dönelim.Oldukça basit bir dil.Evet aynı şeyleri tekrar tekrar okumak sıkıcı,"öff ee anladık başka" dedirtebilir.Ama aslında böyle olmasının yararı bunları beyninize kabullendirmeniz.Sonuçta "sigarayı beyinde bitireceksin" derler ya,tam olarak bunu yapıyor işte bu kitap.(Tabi kararlıysanız)Bana kitabı öneren kişi,kitabı defalarca okumasına rağmen,sigarayı bırakıp bırakıp tekrar başlamış.Öylesine bir deneyeyim derken bir baktım bırakmışım,demek ki zaman doğruymuş diyorum.Okurken defterime motivasyon verici cümleleri yazdım.Gün geçtikte içmediğim için mutlu olduğumu farkettim.O mutsuzluk,o suratsızlığım gitmişti.Enerjim yerine gelmiş,alarmdan bile önce kalkar olmuştum.'Bir an önce bir ay geçsin,iki ay geçsin artık sigara içmiyorum' diyebileyim istiyordum.Çünkü içimde bir korku vardı.Ya içersem?Ya emeklerim boşa giderse? Ki bu korku bugün 4 ay sonra hala var.
Sigara içen birini gördüğümde 'ben de içsem bir tane' diye düşündüğüm gün,rüyamda sigara içtiğimi ve bundan duyduğum pişmanlığımı görüyorum.Çok gerçekçi gözüküyor,inanıyorum acaba gerçekten içtim mi diye düşünüyorum :) 

Yani demek istediğim ; evet canınız çekebilir,evet çok zorlanabilirsiniz.Ama kararınızdan emin olmalı ve artık sigara içmek istemediğinizi düşünmelisiniz.Kitap tamamiyle bunları aşılıyor size.Ama kesinlikle ve kesinlikle sigaranın yerine bir şey koymayın diyor bu kitap.
Sigara bırakma ilaçları,nikotin bantları,elektronik sigaralar vs..Bunlar tamamiyle geçici.Evet biliyoruz bunu diyebilirsiniz ama "her şey tamamiyle size bağlı". " İçmek istemiyorum" diyecek ve içmeyeceksiniz bu kadar basit. Ve bu kitap yardımcınız olabilir.Videosuyla birlikte tabi.

'Asla bırakmam' diyen ben,bir gecede verilen bir kararla ( kendisine güvenmeden,inanmadan) öylesine başladığım,denerim dediğim bu yolda, şimdi rahatlıkla söyleyebiliyorum ki artık sigara içmiyorum.Bıraktım.Çok kolay.





* Sigara size keyif vermez.Nikotin bağımlısı iseniz,nikotinsizlik size keyifsizlik verir.Nikotin alınca sigara bana keyif verdi sanırsınız.Sigara stres azaltmaz.Vücudunuzdaki nikotinsizlik sizde stres yapar.Nikotin alınca bir süre sizi rahat bırakır.Sigara içtim stresim azaldı sanırsınız.


Zevk alınan tek şey,sigara özlemini gidermektir.


* Sigarasızlığa alışma döneminde kötü bir gün yaşamaktan korkmayın.Sigara içtiğinizde de kötü günleriniz olduğunu unutmayın.Sigara bir işe yaramayacak ve bu sorunu çözmeyecek.


C.
6.2.2016

Yorumlar

  1. hadi oradan be 4 ay bırakmış da içmiyormuş falanmış.3 5 sene içmezsen ancak bıraktın denebilir 4 ay hiç bir şey kendince büyük bir şey olabilir ama herkes senin gibi düşünmüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 sene olmuş şimdi farkettim son durumu öğrenelim içmiyorsan tebrikler.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

1Film1Kitap - Tuck Everlasting / Ölümsüz Aile - Natalie Babbitt

Erteleme Sanatı - John Perry