Erteleme Sanatı - John Perry

(Oyalanma, Savsaklama ve Kaytarma Rehberi)











" Erteleyen insan, zor ve önemli görevleri vaktinde yerine getirmek için motive edilebilir;
 yeter ki, bu görevler daha önemli şeyleri yapmamanın bahanesi olsun. "




















Bu kitapla ilgili söyleyecek pek bir şeyim yok aslında.Adı üstünde.Ve yazar kitabın içeriğini gayet güzel açıklamış.Okuması eğlenceli, bir günde bitebilen bir kitap..Ama sanırım ders almak istemediğim için sadece eğlendirici buldum.Doğru tespitler ve çözüm yollarından bahsediyor yazar.Artık tembelliğimiz/ertelediklerimiz için kendimizi kötü hissetmememizi söylüyor.E tabi ufak tefek ertelemelerin zararı olmaz.

Ama tabi sisteminizi kurmak sizin elinizde..Eğer erteleyen, ama artık ertelemek istemeyen biriyseniz yazarın önerilerini dikkate alıp en azından deneyebilir ve belki de erteleme huyunuzdan vazgeçebilirsiniz..Ya da en azından deneyebilir, kendinize hatırlatmalarda bulunabilirsiniz.


Yazarın kendi kitabını tanımlamasına gelirsek ;

" Depresyondaki erteleyiciler için felsefi bir kişisel gelişim programıdır.Doğrusunu isterseniz,buna bir program demek biraz abartılı olabilir.Kitap,erteleyicilerin izleyebileceği birkaç faydalı adımla işe başlıyor.Ardından,işe yarayabilecek bazı fikirler,anekdotlar ve öneriler sunuyor. "


" Erteleme, ustalıkla gizlenmiş bir erdem değil, bir zaaftır. Amacımız erteleyicileri birer kahramana dönüştürecek bir hayat felsefesi bulmak değil (ama böyle bir felsefenin prensiplerinin neler olacağını düşünmek eğlenceli olabilir). Ben yalnızca, ertelemenin dünyadaki en büyük zaaf olmadığını belirtmek istiyorum; bir erteleyici olarak da çok iş yapabilirsiniz.Buna ek olarak, gelişmiş kendini kandırma becerisine ve kendinizi manipüle etmek için bir parça iradeye sahip olursanız, daha az erteleyen biri olabilirsiniz. " 

Kitaptaki Ekte şöyle diyor yazar : 

" Bu kitabı yazmaktaki en önemli amaçlarımdan biri, sistematik erteleyicilerin kendilerini daha iyi hissetmesini sağlamaktı,onları ertelemeyen insanlara dönüştürmek değil.Ertelemeye son vermenin hızlı , kolay ve garantili bir yolunu bilsem inanın sizinle paylaşırdım.Umarım bu kitabı okuduktan sonra kendinizi daha iyi hissetmiş ve ertelemelerinize rağmen üretken olmayı başardığınızın farkına varmışsınızdır.Eğer öyleyse, bu zaaftan kurtulmaya çalışmak yerine, zamanınızı ve enerjinizi daha önemli işlere harcayabilirsiniz.



Ve yazar kendi erteleyişlerini şöyle anlatıyor : 

" Stanford'daki öğrenci yurdu Soto House'ta,eşimle birlikte rehber öğretmen olarak görev yaptığım dönemde, sistematik erteleme için şimdiye kadar sahip olduğum en mükemmel ortamdaydım.Akşamları, okunacak sınav kağıtları,hazırlanacak dersler ve yapılacak kurul işleri beni beklerken, yurdun hemen yanındaki kulübemizden çıkıp öğrenci salonuna gider, yurtta kalan öğrencilerle pinpon oynar, öğrencilerin odalarına gidip dertlerini dinler ya da oturup gazete okurdum.Müthiş bir rehber öğretmen olarak ün salmıştım; kampüsteki lisans öğrencileriyle vakit geçiren ve onları yakından tanıyan ender profesörlerden biriydim.Ne üçkağıt ama! Daha önemli işleri yapmamak için pinpon oynuyordum ve Bay Chips olarak ün salmıştım. "




Dediğim gibi eğlendiğim bir kitap oldu.Tavsiye ederim.

4/5

C.

21.02.2016

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sigara Bırakma Günlüğü Part I

1Film1Kitap - Tuck Everlasting / Ölümsüz Aile - Natalie Babbitt