Aforizmalar

Üniversite yıllarıydı. Benden kitap istemişti. Kitaplarla arasının iyi olmadığını, ama getirdiğim kitabı okuyacağını söylemişti. Kitabı götürdüm. George Orwell – 1984. Kitabın arkasını okudu. Kalabalıktık. Biz muhabbet ederken kitabın belli sayfalarını açıp okuyordu. Dikkatimi çekmişti. Ne yaptığını sorduğumda, kitapları bu şekilde okuduğunda az çok içinde anlatılanları anladığını söylemişti. 2 saat sonra oradan kalkarken kitap benim çantamdaydı. Yakışıklı arkadaşımız benim için üzeri kapatılamayacak bir hata yapmıştı. Ne kadar iyi bateri çaldığı ya da müzik zevkinin çok iyi olması bile onu kurtaramadı. Sert düşüncelerim vardı. Kitap okuma kültürünü içine sindirememiş insanlara tahammülüm yoktu. Birkaç ay sonra da hayatımda değildi. Zihninin beni tatmin etmediğini söylemiştim.

Bunları neden anlattım?

Aylak Adam Kültür Sanat Yayıncılık Aforizmalar serisi çıkarmış. Bu seri sırasıyla; Oscar Wilde, F. Nietzsche, Tolstoy, M. D. Sade, F. Kafka ve N. Tesla’dan oluşuyor. Kitaplar oldukça ince. Kitapların içinde yazarların belli kitaplarından alınan aforizmaları var. Böyle çantada sürekli taşınıp arada açılıp okunacak ya da başka kitap okurken açıp içinden birkaç cümle okunacak kitaplar.


Beğendim mi? Tabiiki.

Sevdiğim yazarların kitaplarını okurken altlarını çizdiğim cümlelerini bir arada görmek oldukça hoş bir duygu. Ben özellikle Sade, Kafka ve Tolstoy’u sevdim. Ruh halimin büyük etkisi olduğunu düşünüyorum. Siz Nietzsche’yi daha çok sevebilirsiniz.

Benim fikrim bu yazarları okumadıysanız aforizmalardan başlamayın. Önce yazarların kendi kitaplarını okuyun. Yazarları tanıyın. Ardından aforizmalarını daha iyi anlayacaksınız. Zira bir kısmı cımbızla çekilip alındıkları kitaplarda bütünken daha anlamlı. Çoğu ifade havada kalmış. Bu kitapların tamamı yukarıda anlattığım çocuk için süper bir başlangıç olabilirdi. Fikir harika. Kitapların isimleri güzel. Kapak tasarımları şeker gibi.

Fakat Kafka’nın da dediği gibi,

“Kitaplar, bizi bir felaket gibi etkilemelidir”


Çisem E.
İzmir/2016

Yorumlar

  1. Merhabalar,

    Modern dünya edebiyatının ikonik ve özgün yazarlarından biri olan Franz Kafka’nın aklımda kalan 12 çarpıcı aforizmasını okumanız için sizinle de paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/altini-cizdigim-12-carpici-aforizma/

    -Kendinizi insanlığa bakarak sınayın. Bu, şüphe edeni şüpheye, inananı inanca götürür.
    -İnsanların tüm hataları sabırsızlık, yaptıkları işi sonuçlandırmaya yönelik yöntemleri erkenden terk etme ve sözde sorun gibi görünen bir olguyu belirgin bir sorun haline dönüştürmelerinden kaynaklanır.

    Umuyorum ilgiyle okursunuz,
    sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sigara Bırakma Günlüğü Part I

1Film1Kitap - Tuck Everlasting / Ölümsüz Aile - Natalie Babbitt

Erteleme Sanatı - John Perry