1Film1Kitap - Tuck Everlasting / Ölümsüz Aile - Natalie Babbitt




Issız bir ormanın ortasında, suyundan içene ölümsüzlük vaat eden bir pınar... Bu pınarın suyundan içerek ölümsüzlüğe kavuşan, ama nedense ölümsüz olmaktan pek hoşnut olmayan bir aile...Gün gelir pınarın başına bir genç kız gelir. Ölümsüz Aile, yani Tuck'lar, bu güzel kızın, pınarın suyundan içmesine engel olmak; akıp giden dünyanın, sürekli değişen bir doğanın parçası olmanın ne kadar güzel bir şey olduğunu kanıtlamak zorundadır.Ölümsüz Aile geçtiğimiz yirmi yıl içinde milyonlarca çocuğa ulaştı; birçok dile çevrildi, hem Amerika'da hem de Avrupa'da okullarda okutuldu. Çocuk edebiyatının bu unutulmaz klasiği, nihayet Türk çocuklarının beğenisine sunuluyor.


Kesinlikle ölmeden önce okumanız gereken 1001 kitaptan biri..


"Eğer ölüm yoksa yaşamın ne anlamı var ki? O zaman yaşam olarak adlandıramazsın bile. Biz yalnızca varız, buradayız, yol kenarındaki taşlar gibi."


Evet çocuk kitabı olabilir.Ama bence böyle kitapların kesinlikle yaşı yok.Nasıl artık animasyonlar "yetişkin çocuklar" için ise, bu tarz kitaplar da hayal gücünü yitirmeyen,büyümek istemeyen yetişkinlere göre.

Adından da anlaşılacağı gibi,kitap ölümsüz bir aile hakkında.Ve bir de meraklı bir kızımız var tabii ki.Ailenin,nasıl,nerede ve ne zaman ölümsüz olduğunu öğreniyor,bu sırlarını nasıl sakladıklarını,kendilerini ne kadar gizlediklerini ve aslında ölümsüzlüğün o kadar da iyi bir şey olmadığını öğreniyorsunuz.

Söyleyecek çok fazla bir şey yok aslında.

Mutlaka bir mola verip,kendinizi dinlendirin bu kitapla.

Gelelim filme.












Bazıları için zaman yavaş geçer.
Bir saat, sonsuzluk gibi gelir.
Bazıları içinse, zaman hiç yetmez.
Tuck ailesi için ise, zaman yoktu.












Filmde değiştirilmiş,eklenmiş,çıkarılmış şeyler yoktur umarım diye izledim ama yanıldım.Tamam konuyu bir buçuk saate yaymak için eklemeler,irdelemeler yapılabilir evet ama bu haliyle bazı karakterler kitaptan farklı yansıtılmış.Örneğin,Winnie kitapta Tuck ailesiyle daha çok vakit geçiriyor,onlarla daha çok iletişim kuruyordu.Filmdeki gibi sadece Jesse ile değil.

Alexis Bledel'i çok donuk bulan bir tek ben miyim acaba diye düşündüm film boyunca.Evet güzel.Duru bir güzelliği var evet.Ama izlerken hiç bir duygusunu anlayamıyorum,durumla uyuşmuyor,eksik kalıyor gibi geliyor bana.

İzlemeseydim bir şey kaybetmezdim.Kitabın etkisi kaybolmazdı en azından.Önce filmi izleyip,kitabı okusaydım nasıl bir etki olurdu bilemiyorum ama ben kitabı çok çok daha iyi buldum.

C.
20/02/2016


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sigara Bırakma Günlüğü Part I

Erteleme Sanatı - John Perry